
Amennyiben van egy vállalkozásod, vagy készülsz létrehozni, és úgy gondolod, hogy nincs szükséged weboldalra, vagy még gondolkozol rajta, akkor feltétlenül olvass tovább.
A végén még kiderül, hogy nincs igazad….
Amennyiben nem célod egy sikeres, és hosszú távú gyümölcsöző üzlet felépítése, úgy ez az írás nem neked szól. (Ide szerettem volna egy linket tenni számodra, ami egy másik írásomhoz visz….de rájöttem, hogy nincs olyan, ami nem a sikeres vállalkozás felé terel…bocsi)
Azt szokták mondani, hogy hiába van eget rengető ötleted, ha nem tudod eladni, akkor nem ér semmit!
Valahogy így van ez az offline vállalkozásokkal. Ha nem lépnek be az online világba, akkor olyan mintha nem is léteznének.
Tegyük fel, hogy van egy csodálatos üzleti terved, olyan termékekkel és szolgáltatásokkal, amelyekre az embereknek valóban szükségük van. Ráadásul van egy rés a piacon, amelyet csak te tudsz betölteni. Micsoda nyerő pozíció!
A kiábrándító valóság viszont az, hogy a mai modern világban a weboldal hiánya gyorsabban törheti szét ezt a tervet, mint ahogy azt mondanád: „WordPress”.
Nézzük az okokat!
Eddig szinte csak azokat érted el, akik a közeledben voltak. Az internet segítségével viszont ledőlnek a fizikai korlátok. A vállalkozásodat kiterjesztheted akár az egész világra.
Idáig besétáltak hozzád, most viszont a honlapodon nézelődnek.
Bárhonnan!
Lehet, hogy a vállalkozásod jelen van már online felületeken, ami szuper, de kevés!
A közösségi média túlzsúfolt. Elveszel te is benne, és a potenciális ügyfeleid is. A kapcsolatteremtésre, azonnali információ-megosztásra kiválóan alkalmas, sőt szükséges, de nem helyettesíti a weboldaladat. A te terméked, vagy szolgáltatásod annál sokkal értékesebb, minthogy csak morzsákat lássanak belőle, vagy szétcincálják a „cápák”.
Hogy hangzik? Az offline világban nagyrészt lehetetlen 24 órán keresztül értékesíteni, marketing tevékenységet folytatni, rendelkezésre állni.
Viszont online ez alap!
Ha van egy időpontfoglaló rendszered, akkor az ügyfél bármikor bejelentkezhet hozzád.
Ha van egy webáruházad, akkor éjszaka is vásárolhatnak tőled.
Ha van egy weboldalad, akkor a marketing szövegedet bármikor elolvashatják.
Azt hiszem ez a pont nem szorul további magyarázatra.
A weboldalad teljesen egyedi. Van egy arculata, ami csak a tiéd. Gondolj csak a nagy márkákra. Mennyi ikont/jelet/grafikai elemet ismerünk, amiről rögtön tudjuk, hogy melyik cég áll mögötte? Ezt fel tudod építeni te is. Elérheted, hogy bárhol a világon beazonosítsák a vállalkozásodat.
Azokkal a versenytársaiddal szemben, akiknek még nincs weboldaluk, pedig azonnal előnybe kerülsz (még akkor is, ha esetleg nem olyan profi, vagy nem olyan minőségű a terméked/szolgáltatásod)!
Használd ki!
Sajnos sok vállalkozás még nem jött rá, de akinek nincs weboldala, csak közösségi média megjelenése, az a fogyasztók szemében nem túl megbízható. A bizalom kiépítése pedig nagyon fontos, hisz hozzájárul a vásárlási szándék kialakulásához.
Amennyiben rendelkezel egy honlappal, úgy az ügyfeleid tudják, hogy hol keressenek, hol találják meg a számukra szükséges információkat, hol léphetnek veled kapcsolatba. Mindez biztonságérzetet ad nekik.
Ezzel eléred, hogy inkább téged válasszanak.
A weboldal már az első fázisban segítséget tud nyújtani. Azonnal lesz egy saját online, ingyenes (már ami a hirdetési költségeket tekinti) felületed arra, hogy promotáld induló vállalkozásodat. Érdemes a honlap elkészítésének költségét belevenni az induló tőkébe. Sok ingyenes (nem fizetett hirdetés általi) forgalmat generálhatsz a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével.
Ehhez viszont honlapra lesz szükséged.
Arról nem is beszélve, hogy ezzel létrehozol egy helyet, ahol a leendő ügyfeleid bármikor tájékozódhatnak, elolvashatják, hogy mivel foglalkozol, láthatják az áraidat, ajánlhatnak téged másoknak.
Rengeteg időt tud elvenni egy vállalkozótól az, hogy felveszi a telefonokat, válaszol az e-mailekre, hirdetéseket ad fel, bemutatja a vállalkozását.
Hihetetlen, de ebből sok mindent el tud végezni helyetted a weboldalad.
A telefon általában azért csörög, hogy időpontot foglaljanak, vagy kérdéseik vannak. A nagy részét le is rendezted, ha van a honlapodon egy időpontfoglaló rendszer, illetve GYIK.
Az e-mailek többsége érdeklődés. Ezekre is választ adhat a GYIK, az árak oldalad, a kapcsolat oldalad.
A hirdetéseket nem kell egyesével kiírnod mindenhová, vagy kiplakátolnod vele a várost. Elég ha kiírod a weboldaladra az aktuális akciót.
Nem kell minden érdeklődőnek külön bemutatni a vállalkozásodat, hisz mindent megtalál a referenciák oldaladon.
Szerintem amennyi munkát el tud végezni helyetted a honlapod, hogy lassan már ráaggaszthatod a tökéletes alkalmazott címet.
Gondoljuk bele:
Korábbi blogban már szó volt róla, hogy ki az ideális ügyfél, és miért beszélünk róla.
Az alapján tudjuk, hogy nem mindenkit szeretnénk megkaparintani, csak a potenciális vevőket/ügyfeleket.
A weboldalad pontosan ezeket az embereket fogja magához vonzani, mert nekik fog szólni. A honlap felépítése, a képek, a design, a szöveg. Nem kell mindenkire pazarolni az erőforrásaidat, pont azok fognak rád találni, akik téged keresnek!
Mindez kisebb erőfeszítést, és nagyobb profitot fog eredményezni.
Ez a cél, nem?
A fogyasztók évről évre több pénzt költenek online, ezért létfontosságú a weboldal létrehozása minden vállalkozás számára. A honlap hiánya szó szerint a konkurenciának adja át a nyereséget.
Köszönöm, hogy velem töltötted az idődet! Olvass engem legközelebb is ☺